Co stojí za popularitou některých sportů

Profesionální sport rozhodně není jednoduchá a ani levná záležitost. Není tedy divu, že často spoléhá na peníze od sponzorů. Ti si však to, koho budou sponzorovat, vybírají především podle popularity. A je jasné, že zdaleka ne každé sportovní odvětví je stejně oblíbené.

 

Například v naší zemi jsou bezesporu nejpopulárnější klasický fotbal a lední hokej. Zápasy mají zdaleka největší sledovanost a také návštěvnost, a to i u těch nejnižších ligových soutěží. Naproti tomu například o vybíjené toho příliš neslyšíme. Je tedy také jasné, koho se sponzoři rozhodnou podpořit. To však přináší otázku, co za tím vlastně stojí. Koneckonců, není zřejmý důvod, proč by například hokej měl být oblíbenější než florbal, přesto tomu tak je. A má to hned několik důvodů.

 

fotbal patří k nejoblíbenějším sportům u nás

 

Tím hlavním je to, že jsme hokeji zdaleka nejvíce vystaveni v médiích. Koneckonců, kolik zpráv o florbalu denně vidíme, kolik zápasů dávají na hlavních kanálech? To vytváří v podstatě začarovaný kruh, ze kterého není úniku.

 

Ovšem to není vše, co za oblibou stojí. Faktorem je i to, jak na nás daný sport působí. Asi není tajemstvím, že sledovat například běžce na lyžích, jak se pohybuje stále ve stejném rytmu, není ani zdaleka tak zajímavé jako dynamický hokejový či fotbalový zápas, kde se může stav změnit během vteřiny.

 

atletika tak populární není

 

To je také důvodem, proč individuální sporty příliš nelákají, a zároveň je televize také nechtějí zařazovat do svého programu. To samozřejmě ovlivňuje i sponzory a je to také důvod, proč se mnoho klubů angažujících se v těchto sportech i na vrcholové úrovni potýká s nedostatkem peněz.

 

Lákadlem jsou samozřejmě také čeští sportovci na vysoké úrovni. Stačí si jen vzpomenout, jak vrostla popularita biatlonu po úspěchu českého týmu na olympijských hrách. Bohužel, mnozí nedostanou šanci se takto prosadit. Rozhodně by však nebylo na škodu vymanit se z tradice. V žádném případě neuškodí podívat se i na jiný druh sportu. Kdo ví, třeba vás zaujme a vy jej budete sledovat i nadále. A díky tomu se bude moci dál rozvíjet.