Čím sladíte?

Chcete hubnout? A sladíte? A čím sladíte kávu, čaj a jiné nápoje? Jestliže používáte stále řepný bílý cukr a nedaří se vám hubnout, nedivte se tomu. Tento cukr vám totiž k hubnutí nepomůže, naopak možná i zpomalí metabolismus, stejně jako požívání alkoholu. Alkohol také nepatří ke správnému procesu hubnutí.

bílý cukr

Ani když nahradíte bílý řepný cukr zdravější variantou, a to hnědým nerafinovaným třtinovým cukrem, je to jako z bláta do louže. Hnědý třtinový cukr je sice o něco více výživnější, než „bílý jed“, protože neprochází procesem rafinace, ale stále je to cukr a zbytečné prázdné kalorie.

Jestliže chcete hubnout a nedokážete se zbavit závislosti na sladkém a ten čaj si prostě potřebujete osladit, pak volte alternativní přírodní sladidla, která mají někdy i vyšší sladivost než klasický cukr, ale některá dokonce i nulovou kalorickou hodnotu!

Z rostlinných vhodných alternativních sladidel vybíráme:

1. Xylitol.

2. Stévie.

3. Erythritol.

4. Palmový cukr – má velmi nízký glykemický index, a je proto vhodný i pro diabetiky. Vyrábí se z květového nektaru palem „Arenga“.

Nevhodná sladila při dietním stravování (sacharin a aspartam mohou obsahovat syntetické látky, které nadměrně a zbytečně zatěžují náš organismus, který nechte „poprat“ raději jen s dietním stravováním, než aby se vyrovnával se syntetickými látkami):

1. Sacharin.

2. Aspartam.

3. Bílý řepný cukr.

4. Hnědý třtinový cukr.

hnědý cukr

A proč bychom měli používat při hubnutí přírodní sladidla? Jedním z důvodů je i to, že tělo se potřebuje vyrovnávat s vyšší aktivní zátěží (aerobní cvičení, plnění aktivních tréninkových plánů apod.) a dietním jídelníčkem. Nezatěžujte proto organismus zbytečnými chemickými látkami. Přírodní sladidla mají zpravidla mnohem vyšší sladivost než klasický bílý cukr, a proto jich tolik nepoužijeme. Navíc stévie nemá vůbec žádné kalorie a je až dvěstěkrát sladivější! Její použití je stejné jako u klasického cukru. Můžete si ji objednat buď v tabletách nebo v kapkách.

4/5 - (1 vote)
Posted in Nezařazené